Kiekvienam iš mūsų kyla daugybė klausimų, susijusių su skrydžiais. Pavyzdžiui ar pilotai skrydžio metu išlieka budrūs, ar žmonės nevagiliauja lėktuvuose ir panašiai. Todėl oro linijų darbuotojai buvo prašomi pasidalinti savo patirtimi ir žiniomis, kurios kai kam gali pasirodyti ne tik naudingos, bet ir nemalonios.
Apšvietimo pritemdymas skirtas ne tik miegui
Vidaus apšvietimas lėktuve leidžiantis naktį būna pritemdomas, kadangi prireikus evakuotis, keleivių akys būtų pripratę prie tamsos ir jiems būtų geriau orientuotis išlipus.
Lėktuvų tualetai atsirakina iš išorės
Užrakto mechanizmas būna paslėptas už lentelės su užrašu draudžiančiu rūkyti. Jis paprastai kabo ant išorinės durų pusės. Todėl jį tiesiog pakėlus galima atidaryti duris.
Skrendantiems tenka kvėpuoti variklio orą
Lėktuve keleiviai kvėpuoja suslėgtu oru, paimtu iš variklių. Didžiausia dalis šio oro patenka į ekipažo kabiną, o likusi dalis pučiama keleiviams. Iš orlaivio oras iškeliauja per mažą skylutę esančią korpuso gale.
Apklotai lėktuvuose nėra plaunami ir padėklai nėra valomi
Pasak, vieno skrydžio palydovo, pasakojama, jog apklotai bei pagalvės yra tik sulankstomi ir sudedami atgal į dėžes. Jie nėra plaunami, kaip ir padėklai ant kurių dedame maistą. Dažniau ant padėklų matomos kūdikių sauskelnės, nei maisto produktai, atskleidžia orlaivio darbuotojas.
Orlaivio kapitonas turi neribotą valdžią
Užsidarius lėktuvo durims, kapitonui leidžiama suimti žmones bei skirti nuobaudas, taip pat priimti mirštančiojo žmogaus valią.
Tikimybė būti perkeltam į pirmąją klasę
Keleiviai turi galimybę būti perkelti į pirmąją klasę, tačiau tai daryti yra vengiama, kadangi darbuotojams tenka rašyti ataskaitas dėl keleivių perkėlimo į aukštesnę klasę, taip pat tokiam keleiviui privaloma patiekti valgį ir dažniausiai priekinės kabinos būna pilnos.
Į pirmąją klasę gali patekti simpatiški žmonės, besilaukiančios moterys ar labai aukšto ūgio žmonės.
Skrydžio metu pilotai kartais užmiega
Atliktos apklausos duomenimis UK, Švedijoje ir Norvegijoje paaiškėjo, kad apie 43- 54 procentai pilotų skrydžio metu buvo užmigę.
Keliaujantys kartais vagia gelbėjimosi liemenes
Kaskart skrendant reikėtų pasitikrinti ar tikrai yra gelbėjimosi liemenė. Pasitaiko žmonių, kurie nemano darantys nusikaltimą ir pasiima gelbėjimosi liemenes kaip suvenyrą. Oro linijos tikrina sėdynes kiekvieną dieną, bet lėktuvas per dieną gali atlikti kelis skrydžius, todėl pavogti gelbėjimosi liemenes yra nesunku.
Evakuacijos metu yra specialios rankenos įsikibti skrydžių palydovams
Vos tik įlipus į lėktuvą galima pamatyti rankenas šalia durų. Jos skirtos skrydžių palydovams įsikibimui, evakuacijos atveju. Panikos ištikti keleiviai skuba išlipti iš lėktuvo ir stumdosi. Todėl šios rankenos padeda nebūti išstumtiems.
Deguonimi oro kaukės aprūpina apie 15 minučių
Tuomet kai užsidedama oro kaukė, deguonies turėsime maždaug 15 minučių. Per šį laiko tarpą pilotui tikrai pavyks nusileisti žemiau, kad keleiviai galėtų normaliai kvėpuoti.
Keleivių maistas kartais užlaikomas
Skrydžio metu naktį, maisto tiekimas būna atidedamas. Kadangi ekipažas tikisi, jog keleiviai miegos ir jiems bus mažiau darbo.
Draudžiama liesti lėktuvo vandenį
Gerti galima tik vandenį iš buteliuko. Patariama net neliesti orlaivio vandens. Tualeto turiniui išvalyti ir lėktuvo vandeniui papildyti yra angos, esančios viena šalia kitos. Kartais jos būna aptarnaujamos vienu metu.
Lėktuvo įgula apmokama tik pakilus lėktuvui
Pasak skrydžio palydovų jiems apmokama tik tada, kai lėktuvas pakyla nuo žemės. Tai oro linijų bandymas sutaupyti. Su nostalgija orlaivių palydovai prisimena senus laikus, kai jiems mokėdavo vos tik pasirodžius oro uoste.
Pilotai maitinami skirtingais patiekalais
Maistas pilotams būna ne vienodas, norint išvengti apsinuodijimo ir pablogėjimo vienu mietu.
Lėktuvo įgula dažnai nesilaiko taisyklių, dėl mobiliųjų telefonų
Pasak liudininko, orlaivių palydovai naudojasi mobiliaisiais telefonais net ir tuomet, kai visiems liepiama juos išsijungti.
Pigūs lėktuvo bilietai į visas pasaulio šalis. Tel. 8-60604347, +445601564237. Skype: bilietukai